Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich ProCAx
Nawigacja
O ProCAx
Statut
Deklaracja
Sprawozdanie za 2023
KONTAKT
Patronat medialny
Współpraca

Forum ProCAx
Artykuły i wykłady 2009
PLAKATY 2010
Artykuły i wykłady 2010
PLAKATY 2011
Artykuły i wykłady 2011
PLAKATY 2012
Artykuły i wykłady 2012
PLAKATY 2013
Artykuły i wykłady 2013
PLAKATY 2014

Certyfikaty CAx
WARTO ZOBACZYĆ
Literatura
Logo ProCAx
NASZ GŁOS
Szukaj
ProCAx na Facebooku
Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Walne 2020
INSTRUKTOR OPROGRAMO...
Wybory 2013 w ProCAx
Mechanical Engineer
Wydarzenie Inżyniers...
Najciekawsze Tematy
Wybory 2013 w ProCAx [41]
Potrzeby innowacy... [22]
Uwagi do dyskusji... [4]
Gospodarka-Nauka=... [3]
Darmowe oprogramo... [2]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 3
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 234
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: m_szatko
VIII Forum ProCAx - Referat 4
NUMERYCZNE SYMULACJE PRACY ODCINKA MOSTU PŁYWAJĄCEGO TYPU WSTĘGA
Michał STANKIEWICZ, e-mail: stankiewicz-michal@o2.pl
Wiesław KRASOŃ, e-mail: wkrason@wat.edu.pl

Streszczenie
Mosty pływające służą do organizowania tymczasowych przepraw przez przeszkodę wodną i znajdują się na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP. Zasadniczymi elementami konstrukcyjnymi mostu pontonowego (m.p.) są identyczne pontony pływające.
W pracy przedstawiono numeryczne symulacje pracy odcinka mostu pływającego typu wstęga. W pierwszym etapie pracy zastosowano model dwuwymiarowy m.p. PP-64 oraz model lawety do przewozu pojazdów ciężkich o masie 50T. Modele 2D wstęgi pływającej zbudowano z brył sztywnych. Poszczególne bryły, którymi modelowano pontony połączono za pomocą więzów umożliwiających ich wzajemne obroty względem siebie w granicach zadanych luzów wstępnych.
Wykonano symulacje przejazdu lawety wzdłuż osi mostu z określoną prędkością. Analizę dynamiczną pracy kompletnej wstęgi obciążonej ruchomym obciążeniem zrealizowano uwzględniając oddziaływanie wody.
W kolejnym etapie zamodelowano trójwymiarowy model odkształcalny pontonu pływającego, na podstawie dokumentacji technicznej. Analizowano wytrzymałość konstrukcji utworzonej z czterech połączonych ze sobą złączami burtowymi pontonów. Badany numerycznie fragment wstęgi obciążono ciężarem zredukowanym pojazdu o masie 20T. Na podstawie wyników analizy numerycznej MES wyznaczono naprężenia oraz odkształcenia wywołane naciskiem pojazdu gąsienicowego wprowadzonego na fragment wstęgi.
Artykuł Autorski z VIII Forum Inżynierskiego ProCAx 2009 -pełna wersja do pobrania

Dodane przez admin dnia grudzień 05 2009 17:45:18 0 Komentarzy · 6234 Czytań · Drukuj
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.