|
STATUT
Polskiego Stowarzyszenia Upowszechniania
Komputerowych Systemów Inżynierskich „ProCAx”
tekst jednolity statutu przyjętego w dniu 20 marca 2000 r. w Warszawie;
wraz ze zmianami
wprowadzonymi w dniu 8 maja 2004 r., 19 listopada 2010 r., 3 lutego
2011 r., oraz 27 kwietnia 2018r.
-
Postanowienia ogólne
§ 1
Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich
ProCAx zwane dalej “Stowarzyszeniem”, działa na podstawie ustawy z dnia 7
kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, poz. 104 Prawo o
stowarzyszeniach z uwzględnieniem ustawy z dnia 20 stycznia 2017 r. „Prawo
o stowarzyszeniach” (Tekst jednolity obwieszczenia Marszałka Sejmu Dz.U z
dn.03.02.2017 r. poz.210) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o
działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2003 roku nr 96
poz. 873) i niniejszego statutu. Skrót CAx dotyczy metod,
technik i narzędzi komputerowego wspomagania działalności inżynierskiej w
zakresie projektowania, planowania, zarządzania, wytwarzania i
eksploatacji.
§ 2
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
§ 3
-
Stowarzyszenie działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Stowarzyszenie może prowadzić działalność za granicą zgodnie z
obowiązującym w danym państwie porządkiem prawnym
-
Siedzibą władz naczelnych Stowarzyszenia jest Warszawa.
§ 4
-
Godło Stowarzyszenia jest określone uchwałą Walnego Zebrania.
-
Odznaką organizacyjną Stowarzyszenia jest stylizowany obraz
wyrażenia “ProCAx”, barwny bądź tłoczony na tle
monochromatycznym.
-
Stowarzyszenie, zgodnie z obowiązującymi przepisami może ustanawiać
odznaki i medale honorowe oraz przyznawać je osobom fizycznym i
prawnym, zasłużonym dla działalności Stowarzyszenia zgodnie z
zasadami ustalonymi regulaminem, który uchwala Walne Zebranie.
§ 5
Stowarzyszenie może być członkiem organizacji krajowych i zagranicznych.
§
6
Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą według zasad
określonych w odrębnych przepisach. Dochody z działalności gospodarczej
Stowarzyszenia służą do realizacji celów statutowych.
-
Cele i zasady działalności Stowarzyszenia
§ 7
Celami stowarzyszenia są:
-
pozyskanie zrozumienia i poparcia organizacji gospodarczych,
naukowych, środowisk inżynierów i techników oraz nauczycieli szkół
średnich do idei upowszechniania komputerowych systemów
inżynierskich;
-
szeroko rozumiana działalność informacyjna i popularyzatorska
osiągnięć naukowych i praktycznych z dziedziny komputerowego
wspomagania prac inżynierskich;
-
tworzenie płaszczyzny wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy
osobami instytucjami zainteresowanymi komputerowymi systemami
inżynierskimi;
-
wypracowanie systemu stanowiącego ofertę systematycznego
aktualizowania wiedzy dla środowisk inżynierskich;
-
opracowanie systemu dokumentowania i certyfikacji zdobywanych
kwalifikacji;
-
podejmowanie inicjatyw legislacyjnych i normalizacyjnych w obszarze
zainteresowań Stowarzyszenia;
-
utworzenia Fundacji “ProCAx” dla wspierania inicjatyw
Stowarzyszenia;
-
obrona interesów członków Stowarzyszenia.
Dla osiągnięcia swych celów Stowarzyszenie może wspierać działalność innych
osób
i instytucji zbieżną z jej celami.
§ 8
-
Stowarzyszenie realizuje cele, o których mowa w § 7, poprzez:
-
inicjowanie przedsięwzięć związanych z upowszechnianiem osiągnięć
naukowych i praktycznych z dziedziny komputerowego wspomagania prac
inżynierskich;
-
prowadzenie działalności informacyjnej i propagatorskiej o
charakterze bezpośrednim oraz za pośrednictwem wszelkich możliwych
środków przekazu, a w tym Internetu;
-
organizowanie konferencji naukowych, szkół, warsztatów, szkoleń i
seminariów o zasięgu krajowym i międzynarodowym, służących
upowszechnianiu komputerowego wspomagania prac inżynierskich;
-
organizowanie poparcia materialnego dla realizacji celów
Stowarzyszenia oraz organizacji współdziałających ze
Stowarzyszeniem;
-
współpracę z ośrodkami naukowymi i szkoleniowymi w kraju i za
granicą;
-
udział swoich członków w pracach różnych gremiów naukowo-
technicznych zajmujących się badaniami naukowymi i wdrożeniami
komputerowych systemów inżynierskich;
-
konsultowanie i opiniowanie programów szkoleniowych z zakresu
komputerowego wspomagania prac inżynierskich;
-
prowadzenie działalności wydawniczej i publikacyjnej prezentującej
rezultaty badań naukowych i efekty wdrożeń komputerowych systemów
inżynierskich;
-
współpracę z osobami i instytucjami o podobnych założeniach i
celach statutowych.
-
Czynności określone w punkcie 1 będą wykonywane poprzez:
- Działalność odpłatną w postaci:
-
PKD 58 - Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność
wydawnicza z wyłączeniem w zakresie oprogramowania;
-
PKD 62.01.Z - Działalność związana z oprogramowaniem;
-
PKD 62.02.Z - Działalność związana z doradztwem w zakresie
informatyki;
-
PKD 62.09.Z - Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii
informatycznych i komputerowych;
-
PKD 63.11.Z - Przetwarzanie danych, zarządzanie stronami
internetowymi (hosting) i podobna działalność;
-
PKD 71.12.Z - Działalność w zakresie inżynierii i związane z nią
doradztwo techniczne;
-
PKD 71.20.B - Pozostałe badania i analizy techniczne;
-
PKD 72.19.Z - Badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie
pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych;
-
PKD 74.10.Z - Działalność w zakresie specjalistycznego
programowania;
-
PKD 74.90.Z - Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i
techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana;
-
PKD 82.99.Z - Pozostała działalność wspomagająca prowadzenie
działalność i gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowana;
-
PKD 85.32.C - Szkoły specjalne przysposabiające do pracy;
-
PKD 85.42.A - Zakłady kształcenia nauczycieli i kolegia pracowników
służb specjalnych;
-
PKD 85.59.B - Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej
niesklasyfikowane;
- Działalność bezpłatną w postaci:
-
PKD 82.30.Z - Działalność związana z organizacją targów, wystaw i
kongresów;
-
PKD 85.60.Z - Działalność wspomagająca edukację.”
-
Członkowie Stowarzyszenia - ich prawa i obowiązki
§
9
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
-
członków założycieli;
-
członków zwyczajnych;
-
członków honorowych;
-
członków wspierających.
Członkowie założyciele zostają członkami zwyczajnymi po rejestracji
Stowarzyszenia.
§ 10
Członkami Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ustawy “Prawo o
stowarzyszeniach”
mogą być:
-
osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych,
które akceptują cele Stowarzyszenia i gotowe są współdziałać na
rzecz ich realizacji jako członkowie zwyczajni;
-
osoby fizyczne, które szczególnie zasłużyły się na rzecz
Stowarzyszenia, jako członkowie honorowi;
-
osoby fizyczne posiadające zdolność do czynności prawnych i osoby
prawne, które wyrażą chęć materialnego wspomagania działalności
Stowarzyszenia, jako członkowie wspierający.
§ 11
-
Osoby fizyczne, które złożyły podpisy pod uchwałą o zawiązaniu
Stowarzyszenia i przyjęciu niniejszego statutu są Członkami
Założycielami Stowarzyszenia.
-
Członkostwo zwyczajne Stowarzyszenia nabywa się w drodze uchwały
Zarządu podjętej zwykłą większością głosów:
-
na wniosek lub za poparciem członka zwyczajnego Stowarzyszenia;
-
na wniosek Zarządu lub Walnego Zebrania.
-
Nabycie członkostwa zwyczajnego wymaga złożenia deklaracji przez
osobę zainteresowaną.
-
Od uchwały Zarządu, o której mowa w ust. 2a, odmawiającej przyjęcia
w poczet członków Stowarzyszenia, służy wnioskodawcy odwołanie do
Walnego Zebrania w terminie 30 dni.
-
Wniosek, o którym mowa w ust. 2b wystosowany jest na podstawie
uchwały Zarządu albo Walnego Zebrania podejmowanej zwykłą
większością głosów.
§ 12
Członek zwyczajny Stowarzyszenia zobowiązany jest:
-
przestrzegać postanowień statutu i regulaminów oraz stosować się do
uchwał i zarządzeń władz Stowarzyszenia;
-
aktywnie uczestniczyć w realizacji celów Stowarzyszenia;
opłacać regularnie składki członkowskie.
§
13
Członek zwyczajny ma prawo:
-
wybierać i być wybieranym do władz Stowarzyszenia;
-
zgłaszać wnioski o przyjęcie osób w poczet członków Stowarzyszenia;
-
uczestniczyć we wszystkich formach działalności Stowarzyszenia;
-
nosić odznaki organizacyjne na zasadach ustalonych przez Zarząd;
-
uczestniczyć w Walnym zebraniu członków Stowarzyszenia oraz
wypowiadać się i wyrażać opinie we wszystkich kwestiach dotyczących
działalności Stowarzyszenia.
§ 14
-
Członkostwo honorowe Stowarzyszenia nadaje Walne Zebranie na
wniosek Zarządu uchwałą podjętą zwykłą większością głosów, przy
obecności, co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.
-
Członkowie honorowi mają prawo nosić odznakę honorową
Stowarzyszenia oraz uczestniczyć z głosem doradczym w Walnym
Zebraniu i na prawach gościa brać udział we wszystkich
zgromadzeniach organizowanych przez Stowarzyszenie.
-
Członkowie honorowi nie są zobowiązani do płacenia składek
członkowskich.
§ 15
-
Członkostwo wspierające jest przyznawane na wniosek
zainteresowanego w drodze
uchwały Zarządu podjętej zwykłą większością głosów.
-
Wniosek zainteresowanego powinien zawierać formy i zakres czasowy
deklarowanej
pomocy materialnej dla Stowarzyszenia.
§ 16
Ustanie członkostwa zwyczajnego Stowarzyszenia następuje w razie:
-
śmierci członka;
-
dobrowolnego wystąpienia, zgłoszonego pisemnie Zarządowi
Stowarzyszenia;
-
wykluczenia przez Zarząd Stowarzyszenia z powodu:
-
nieprzestrzegania postanowień statutu oraz uchwał władz
Stowarzyszenia;
-
działania na szkodę Stowarzyszenia;
-
nieusprawiedliwionego zalegania z opłatą składek członkowskich
przez okres co najmniej dwóch lat;
-
ustanie członkostwa honorowego następuje w trybie przewidzianym w §
16, ust. 1, 2 i 3b;
-
od uchwał w sprawach, o którym mowa w ust. 3 przysługuje członkowi
zwyczajnemu i honorowemu odwołanie do Walnego Zebrania w terminie
30 dni.
-
Władze Stowarzyszenia
§ 17
Władzami Stowarzyszenia są:
-
Walne Zebranie.
-
Zarząd.
-
Komisja Rewizyjna.
§ 18
Walne Zebranie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
§ 19
Do kompetencji Walnego Zebrania należą:
-
podejmowanie uchwał wytyczających główne kierunki działalności
merytorycznej i finansowej Stowarzyszenia;
-
wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
-
rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Zarządu i Komisji
Rewizyjnej;
-
podejmowanie uchwał w przedmiocie absolutorium dla Zarządu;
-
rozstrzyganie odwołań w przedmiocie przyjęcia lub wykluczenia
członka zwyczajnego Stowarzyszenia;
-
przyznawanie tytułu członka honorowego Stowarzyszenia i
rozstrzyganie odwołań od decyzji o ustaniu członkostwa honorowego;
-
ustalenie wysokości składek członkowskich;
-
podejmowanie uchwał o pobieraniu od członków dodatkowych składek;
-
podejmowanie uchwał o zmianie statutu;
-
podejmowanie uchwał w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia;
-
podejmowanie uchwał w innych sprawach, w których obowiązujące
przepisy prawne wymagają zgody Walnego Zebrania.
§ 20
-
Uchwały w sprawach personalnych podejmowane są w głosowaniu tajnym
pod warunkiem umieszczenia ich w porządku dziennym Walnego
Zebrania.
-
Zwyczajne Walne zebranie odbywa się raz w roku i jest zwoływane
przez Zarząd, który zawiadamia pisemnie członków Stowarzyszenia, co
najmniej14 dni przed terminem jego odbycia, informując równocześnie
o miejscu oraz proponowanym porządku obrad.
-
Walne Zebranie rozpoczęte w I terminie wymaga dla prawidłowości
uchwał obecności, co najmniej jednej trzeciej części członków
zwyczajnych, natomiast rozpoczęte w II terminie uznaje się za
prawomocne bez względu na liczbę zebranych członków. Powyższe
uregulowanie nie odnosi się do wniosków o zmianę Statutu, lub o
rozwiązanie Stowarzyszenia.
-
Na żądanie Komisji Rewizyjnej albo na żądanie, co najmniej jednej
trzeciej członków, Zarząd obowiązany jest zwołać nadzwyczajne Walne
Zebranie.
-
Zarząd może zwołać Walne Zebranie z inicjatywy własnej.
-
Zarząd Stowarzyszenia może organizować Walne Zebrania z
wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, w szczególności
wideokonferencji, głosowania za pośrednictwem poczty elektronicznej
lub dedykowanych systemów informatycznych zgodnie z regulaminem
obrad (§ 21 ust. 4).
-
Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd w terminie 30 dni od
otrzymania wniosku, zawiadamiając członków Stowarzyszenia, co
najmniej 14 dni przed terminem jego odbycia, informując
jednocześnie o miejscu i proponowanym porządku obrad.
-
Zarząd podaje w zawiadomieniu projekt porządku obrad, który
uzgadnia z Komisją Rewizyjną. W razie rozbieżności stanowisk Zarząd
jest obowiązany ujawnić w zawiadomieniu o zaistniałych różnicach.
-
Zmiany i rozszerzenia w zaproponowanym przez Zarząd porządku obrad
mogą być dokonane na wniosek Komisji Rewizyjnej lub grupy 10
członków Stowarzyszenia zgłoszony nie później niż 7 dni przed
terminem obrad Walnego Zebrania. O zmianach w porządku obrad Zarząd
obowiązany jest powiadomić członków Stowarzyszenia.
§ 21
-
W Walnym Zebraniu biorą udział:
-
Uchwały w sprawie zmiany Statutu podejmowane są większością dwóch
trzecich głosów przy udziale co najmniej połowy członków
Stowarzyszenia. Propozycje ich podjęcia muszą być umieszczone w
porządku obrad;
-
W pozostałych sprawach uchwały Walnego Zebrania podejmowane są
zwykłą większością głosów członków obecnych;
-
W przypadku o którym mowa w § 20 ust. 6, ustępy 2 i 3 stosuje się
odpowiednio, przy czym za głosy ważnie oddane uznaje się głosy
oddane w sposób i w terminie określonym w zawiadomieniu o którym
mowa w § 20 ust. 2. O wyniku głosowań nad uchwałami podjętymi
Zarząd niezwłocznie zawiadamia członków uczestniczących w
głosowaniu.
-
Walne Zebranie może uchwalić regulamin obrad. Regulamin może zostać
przyjęty tylko dla danego zebrania albo na okres nieoznaczony.
§ 22
-
Zarząd Stowarzyszenia składa się z pięciu do siedmiu członków, w
tym prezesa, jednego do trzech wiceprezesów.
-
Ukonstytuowanie Zarządu odbywa się we własnym zakresie.
-
Zarząd może wybrać ze swego grona Sekretarza Generalnego, który
kieruje bieżącą działalnością Stowarzyszenia i wykonaniem decyzji
zarządu oraz określa jego kompetencje w ramach swoich uprawnień
statutowych.
-
Kadencja Zarządu trwa cztery lata.
-
Członkowie ustępującego zarządu mogą kandydować w wyborach do
następnego Zarządu.
-
W razie zmniejszenia się liczby członków Zarządu, Zarząd
Stowarzyszenia może dokooptować w miejsce ustępujących członków
Zarządu nowych, spośród kandydatów, którzy w ostatnich wyborach do
Zarządu otrzymali kolejno największą liczbę głosów.
-
Zakres kooptacji nie może przekraczać jednej trzeciej składu
pochodzącego z wyboru.
§
23
Do kompetencji Zarządu Stowarzyszenia należą:
-
reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz;
-
wykonywanie uchwał Walnego Zebrania;
-
prowadzenie bieżącej działalności Stowarzyszenia;
-
gospodarowanie funduszami i majątkiem Stowarzyszenia;
-
decydowanie w sprawach związanych z działalnością gospodarczą, a
także nabywanie i zbywanie majątku trwałego i ruchomego
Stowarzyszenia;
-
inicjowanie i koordynowanie działalności gospodarczej służącej
gromadzeniu środków na finansowanie działalności statutowej
Stowarzyszenia;
-
przyjmowanie darowizn, spadków, zapisów, subwencji i ofiar;
-
skreślanie i wykluczanie członków;
-
powoływanie komisji problemowych i naukowych sekcji tematycznych;
-
inne sprawy uregulowane niniejszym Statutem, przypisami prawa oraz
uchwałami Walnego Zebrania Stowarzyszenia;
-
na pierwszym zebraniu Zarząd udziela pisemnych pełnomocnictw
członkom Zarządu do występowania w sprawach majątkowych i
finansowych w imieniu Stowarzyszenia.
§ 24
-
Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej niż
raz na trzy miesiące.
-
Posiedzenie Zarządu zwołuje prezes lub wiceprezes Zarządu,
powiadamiając o terminie posiedzenia wszystkich członków Zarządu
listem poleconym.
-
Posiedzenia Zarządu są protokołowane.
-
Uchwały Zarządu są podejmowane zwykłą większością głosów, przy
obecności, co najmniej połowy członków Zarządu.
-
Zarząd uchwala regulamin, w którym określi szczegółowy tryb swojego
postępowania.
-
W posiedzeniach Zarządu może uczestniczyć przedstawiciel Komisji
Rewizyjnej.
-
Prezes Zarządu informuje przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o
terminach i porządkach posiedzeń Zarządu.
§ 25
-
Komisja Rewizyjna składa się z trzech do pięciu członków.
-
Komisja konstytuuje się we własnym zakresie wybierając ze swego
grona przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego.
-
W razie zmniejszenia się liczby członków Komisja może dokooptować
nowych członków spośród kandydatów, którzy w ostatnich wyborach do
Komisji otrzymali największą liczbę głosów. Zakres kooptacji nie
może przekroczyć jednej trzeciej składu Komisji pochodzącego z
wyboru.
-
zakresu działań Komisji Rewizyjnej należy stała kontrola
działalności Do Stowarzyszenia pod względem zgodności z
obowiązującym prawem, Statutem i programem działalności. W celu
wykonania swych zadań kontrolnych Komisja Rewizyjna jest uprawniona
do: żądania od Zarządu przedstawienia wszelkich dokumentów
dotyczących działalności Stowarzyszenia;
-
Komisja Rewizyjna jest zobowiązana do opracowania rocznego
sprawozdania z prowadzonej kontroli i przedstawienia go Walnemu
Zebraniu.
§ 26
Nie można łączyć członkostwa w Komisji Rewizyjnej z pełnieniem funkcji w
Zarządzie ani ze stosunkiem pracy ze Stowarzyszeniem.
§ 27
Członkowie Komisji Rewizyjnej:
-
nie mogą pozostawać w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub
podległości z tytułu zatrudnienia z jakimkolwiek członkiem Zarządu
Stowarzyszenia;
-
nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy
umyślnej,
-
nie mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie
zwrotu uzasadnionych kosztów lub wynagrodzenia w wysokości wyższej
niż określone w art. 8 pkt 8 ustawy z dnia 3 marca 2000 r. o
wynagradzaniu osób kierujących niektórymi podmiotami prawnymi (Dz.
U. Nr 26, poz. 306, z 2001 r. ze zm.).
§ 28
-
Posiedzenia Komisji są protokołowane.
-
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej zwołuje przewodniczący lub zastępca
przewodniczącego Komisji.
-
Uchwały Komisji mogą być powzięte, je żeli wszyscy członkowie
zostali powiadomieni o terminie posiedzenia.
-
Uchwały zapadają większością głosów w obecności, co najmniej połowy
członków Komisji Rewizyjnej.
-
Głosowanie jest jawne.
-
Komisja Rewizyjna uchwala regulamin, w którym określi szczegółowy
tryb swego postępowania.
§ 29
-
Walne Zebranie może w drodze uchwały powołać Radę Programową jako
ciało doradczo - opiniujące Stowarzyszenia.
-
Skład i zadania Rady, o którym mowa w ust. 1 określi uchwała
Walnego Zebrania.
-
Gospodarka finansowa.
§ 30
Stowarzyszenie uzyskuje środki finansowe z następujących źródeł:
-
składek członkowskich;
-
działalności gospodarczej prowadzonej przez Stowarzyszenie;
-
zbiórek publicznych;
-
darowizn, spadków, zapisów;
-
dochodów z majątku własnego;
-
pomocy materialnej przekazanej przez członków wspierających;
-
dofinansowania działalności wspomagającej badania.
§ 31
-
Ustalenie składki członkowskiej należy do kompetencji Walnego
Zebrania.
-
Uchwałę o wysokości składek i terminach ich płatności podejmuje
Walne Zebranie po zasięgnięciu opinii Zarządu oraz Komisji
Rewizyjnej.
§ 32
-
Rokiem obrachunkowym jest rok kalendarzowy.
-
Zarząd przedstawia Walnemu Zebraniu do zatwierdzenia plan dochodów
i wydatków Stowarzyszenia na następny rok.
-
Zarząd sporządza coroczne zestawienie dochodów i wydatków, które
badane są przez Komisję Rewizyjną. Komisja przedstawia je wraz z
oceną Walnemu Zebraniu.
-
Walne Zebranie podejmuje uchwałę w przedmiocie absolutorium dla
Zarządu.
§ 33
W ramach prowadzonej działalności Stowarzyszenie zobowiązuje się do:
-
nie udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem
organizacji w stosunku do jej członków, członków organów lub
pracowników oraz osób, z którymi pracownicy pozostają w związku
małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii
prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego
stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub
kurateli, zwanych dalej "osobami bliskimi";
-
nie przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków,
członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich, na
zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności
jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych
warunkach;
-
nie wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz członków,
członków organów lub pracowników oraz ich osób bliskich na zasadach
innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie
bezpośrednio wynika ze statutowego celu Stowarzyszenia,
-
nie dokonywania zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług
od podmiotów, w
których uczestniczą członkowie Stowarzyszenia, członkowie jego organów lub
pracownicy oraz ich osób bliskich.
-
Zmiana Statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia
§ 34
-
Zmiana Statutu należy do kompetencji Walnego Zebrania.
-
Wniosek o zmianę Statutu, jak również wniosek o rozwiązanie
Stowarzyszenia powinien być przedłożony na cztery tygodnie przed
terminem odbycia Walnego Zebrania.
-
Uchwała w sprawie zmiany Statutu zapada w trybie określonym w § 21
ust. 2.
-
Uchwała o rozwiązaniu Stowarzyszenia zapada na Walnym Zebraniu
przyjęta, przez co najmniej dwie trzecie członków Stowarzyszenia,
na wniosek podpisany, przez co najmniej dwie trzecie członków
Stowarzyszenia.
-
W uchwale o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie określa
sposób likwidacji Stowarzyszenia oraz rozdysponowania majątku
Stowarzyszenia.
§ 35
Do spraw nie uregulowanych niniejszym Statutem mają zastosowanie przepisy
ustawy Prawo
o stowarzyszeniach oraz Ustawa o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie.
Podpisano:
dr hab. inż. Włodzimierz ADAMSKI
Prezes Zarząu ProCAx
mgr inż. Ryszard MARKIEWICZ
Sekretarz Generalny
| |